Uw advertentie hier?

3 Meest voorkomende fouten die je als kapper moet vermijden

Of je nu een beginner of veteraan bent, kapper zijn is zeker geen gemakkelijke job! Met de vereiste precisie en nauwkeurigheid, kan zelfs een kleine fout het uiterlijk van je klant ruïneren. Daarom is dit beroep zeer gewaardeerd en moeilijk te beheersen. Er zijn bepaalde kwaliteiten die kappers tot de beste onder hen maken, waaronder nauwgezette perfectie, uitstekende verzorging, en het kennen en respecteren van de voorkeuren en het haartype van elke klant. Maar, zelfs de besten maken wel eens een paar fouten die het eindproduct gemakkelijk kunnen verpesten. Welke zijn dat, vraag je? Hier zijn de 3 meest voorkomende fouten die kappers maken en die je vooral moet vermijden.

1. Niet goed luisteren naar de klant

Sommige kappers zetten de klant in de stoel, maar luisteren niet naar wat de klant eigenlijk wil. Vermijd dit ten koste wat het kost en stel in plaats daarvan enkele vragen om te achterhalen wat de behoeften van je klant zijn. Op deze manier kun je een kapsel vormgeven dat zij leuk zullen vinden. Je klant zal jouw oprechtheid en aandacht voor detail ongetwijfeld waarderen.

2. Onvoldoende aandacht schenken aan een goede fade

Een typisch kapsel dat kappers met name bij mannen moeten doen is een fade. Een fade is een kapsel waarbij het haar aan de zijkanten wordt afgeknipt of zeer kort wordt gehouden terwijl het haar boven op het hoofd zeer lang is. Maar veel nieuwe kappers weten niet hoe ze een fade goed moeten doen.

Sommige nieuwe kappers knippen de zijkanten bijvoorbeeld te hoog, terwijl de stijl vanaf bovenaan juist vloeiend moet vervagen. Als het haar te puntig lijkt, heb je of een te hoog kapsel gekozen, of het haar niet correct gestyled. Het komt ook vaak voor dat kappers teveel van de bovenkant van het hoofd afknippen. Van een korte vlam aan de zijkanten naar een lange vlam aan de bovenkant. Het is echter van belang dat je de verschillende lengtes van de dunne lijn niet opmerkt

Hoe kun je dit voorkomen? Kortom, oefening baart kunst en het observeren van het werk van meer ervaren kappers doet wonderen. Op deze manier zul je dit populaire kapsel snel perfectioneren en een positieve indruk maken op jouw klanten. Wil je jouw kniptechniek tot in de puntjes uitwerken, dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om jouw vaardigheden aan te scherpen door een cursus bij een barber school te volgen.

3. Stil blijven en geen feedback geven  

Een saaie kapper die stil blijft en geen praatje maakt met de klant, zal de klant alleen maar afschrikken. Vrijwel de beste manier om je klanten je winkel te laten verlaten met een voldaan gevoel, is niet alleen door gezellig te kletsen of wat humor, maar ook door hun haartype en conditie te analyseren en hen op basis daarvan professioneel advies te geven.

Terug naar Verzorging
Kentekencheck Carfix